העבודות נעשו בין מאי 2022 לפברואר 2023 ,והן מתעסקות באפשרות 'לפתוח פתח לצללים לעבור', זו הייתה המחשבה המנחה שליוותה אותי במשך התקופה שבה הן נוצרו, חודשים רבים לפני השביעי באוקטובר.
העבודות מתקיימות על התפר שבין רישום לציור והן נעשו במגוון של טכניקות תוך כדי חיפוש אחר חומריות דחוסה שמדברת מצבורים של חושך שאיתם שוחחתי במשך תקופה ארוכה. במהלך יצירת העבודות השתמשתי הרבה בטכניקות של נגטיב, שבאמצעותן הטבעתי על המשטח את הדימוי באמצעות דף אחר מושחר, או לחילופין חרטתי בתוך הפסטל את הדימוי. הדימויים והסמלים שאיתם אני עובדת מגיעים מתוך ריק שחור אותו אני מבקשת לדובב.
הצורך 'לפתוח פתח לצללים לעבור', לתת להם מקום על הדף, נבעה מאיזו תחושת קירבה ואחראיות כלפי הצל עצמו ומתוך אמונה שכמשהו מקבל צורה וקול הוא נוטה פחות להתגשם כפעולה אלימה במרחב הפיזי ממשי. השביעי באוקטובר שינה את המבט שלי על העבודות כפי שקרה עם כל כך הרבה תחומים אחרים בחיים. העיסוק בצללים והצורך שלי לבוא איתם במגע הואר פתאום באופן אחר ומכאיב שעוד לא מצא דרך לבוא לידי ביטוי ביצירה חדשה מאז המאורעות ההם.
________________________
חלל שחור – פסטל שמן על נייר, 24*30
שמש – אקריליק ועיפרון על עץ, 30*21
עיר – אקריליק פסטל ועיפרון על עץ, 30*21
צל – קולאז', פסטל ועפרונות על נייר, 24*30
עבודה שחורה – פסטל שמן על נייר, 40*31
זוג בשלג – פסטל שמן על עץ, 20*15